drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

80-talsafton.

Kategori: Fejskonst

Klockan sex kommer folk hit och vi ska vara 80-taliga och kolla på Breakfast Club och andra 80-talsfilmer. Asnajs. Jag blev precis klar med sminket och kläderna och känner mig redo för en resa bakåt i tiden. Nu ska jag försöka komma på något 80-talsaktigt bakverk, eller så blir det inte det. Jag blev faktiskt väldigt nöjd med mitt 80-talsinspirerade smink. Jag har använt mig av min H&M palett jag köpte för tio kronor en gång i tiden. Den är faktiskt rätt bra, speciellt i kombination med high tech lightern Stardust från Make up store som jag använder som primer. Läpparna är läppennan Tropical pink från IsaDora och jag stal mors läppglans Glam Shine Fresh från L'oréal Paris. 
 
Kläderna ser man ju inte så mycket, men jag har en spetsbody, mina sjärnhimmelsleggings, benvärmare och en lite kortare tröja som visar axlarna. Kanske att jag tar fler bilder sedan! Nu ska jag fortsätta dansa och skutta som en äkta girl-that-just wanna-have-fun.

Kommentarer

  • Vikingahjärta säger:

    Och i bakgrunden hörs de vaga tonerna till Girls Just Wanna Have Fun, som en förberedelse för en kväll i anda av den tid då alla började dansa helt spontant lite då och då.

    Jag gillar att läpparna flörtar vidare med något så extremt rosa, det är fint och jag ger det tummen upp. Man skall ha kul medan man är ung.

    Svar: Ja, jag dansade. Min bror frågade om jag var tvungen att ha på mig "det där".
    Mina läppar har alltid haft multipla partners, slampat värre än glittret. Det förvånar mig att Vino har hållit så länge, inte undra på att de ibland får återfall.
    Linnea Lidbom

    2012-12-04 | 22:41:45

Kommentera inlägget här: