drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Förberedelse.

Kategori: Allmänt

Jag är nervös. På fredagmorgon ska jag på min första arbetsintervju. Jag har aldrig varit med om maken. Det är min far som kände någon som kunde fixa det till mig. På condecorörelsen. Det är ett jobb som högst troligen skulle passa mig jättebra med tanke på en massa saker. Då jag tydligen sticker ut från folkmassor ibland, samt har en del piercings så ska jag försöka göra mig så "vanlig" och insmält som möjligt och bara lysa med min personlighet och charm (och enligt Tilda; min snygga rumpa). I morgon blir det icke-synliga-piercingarjakt för min del! På torsdagkväll kommer jag väl prova kläder. Neutralt smink = Inga glittriga ufoögonbryn här inte! Vino får inte heller vara med. Ändå måste jag hitta någon slags trygghet. Det är så spännande. Jag hoppas verkligen på detta, jag är så glad över att jag ska på intervju i alla fall! Undra hur det går. Aja, det får jag väl veta sedan. Försöker ta till mig mycket tips på saker att tänka på, dock vågar jag inte googla det. Då kanske jag får panik eller något. Jag ska använda min charm. Den har fungerat i andra situationer. Hoppas att den vaknar så tidigt.... 

Kommentarer

  • Vikingahjärta säger:

    Rumpan lär ge dig vilket jobb som helst i rätt kläder. Jag skulle föreslå string och inga byxor.

    Men charmen fungerar också. Det kommer gå fint, hade jag vart cheerleader hade jag viftat mina pom-poms frenetiskt nu :)

    Svar: Jag övervägde det nu och kom fram till att jag inte är så mycket för djurmönstrat. Detta säger jag för att när jag fryser så byter min hud färg samt mönster till leopardmönster i lila.
    Linnea Lidbom

    2012-12-04 | 23:00:13

Kommentera inlägget här: