drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Det är glitter, inte mjäll.

Kategori: Fejskonst

Jag och mitt ansikte. Jag gjorde en hel del ärenden åt min mor idag, vilket innebar att jag och Tilda flängde omkring mest överallt i en bil. Mitt i staden blev vi båda fundersamma över ett stoppstrecks existens. Vilket resulterade i dålig bilkörning för min del, ty det jävla strecket ville inte visa sitt vita nylle. Bakom oss upptäckte vi en polisbil, eller en polisminibuss snarare. En sådan man förväntar sig att det ska komma en hop svartklädda och rejält ammunitionsutrystade typer utspringandes ur. Denne började självklart blinka. Jag har aldrig blivit stoppad av en polisbil förut. Febrilt letade jag i min hjärna efter körkortsteorin om hur det ser ut när en polisbil stoppar en. Jag visste ju inte om det var mig eller någon annan galning de blinkade åt. Tilda och jag satt och debatterade kring denne fråga en stund innan jag kom fram till att om jag bara körde en aning åt sidan och stannade, så skulle de kunna köra förbi om det inte var mig de menade utan att det skulle bli för misstänksamt att jag trodde att det var mig de ville tala med, och om det var mig skulle de bara kunna komma fram. De kom fram. Självklart kom de fram. De var tre personer, en civilklädd, de talade polisspråk och i walkie talkies. Polisbruden hade världens pokerfejs. (Efteråt har vi oroat oss för hennes livssituation med tanke på bristen av glädje och värma i hennes ögon.)
 - Hur gick det här då?
 - Skitdåligt. 
   Svarade jag glatt. I slutändan gick det bra. Jag fick aldrig reda på vart stopplinjen låg och inte heller om vår teori om att hon var ett vilddjur i sängen var sann. Viktigast var dock att jag kom undan utan så mycket som en varning. Endast en uppmaning om att inte fnissa lika mycket med kompisen, vilket endast stärkte vår teori om glädjebrist i hennes eget liv. Bäst av allt var dock att jag som hade varit på väldigt dåligt humör och varit rätt borta hela dagen nu skrattade gott åt det hela. Egentligen var det det som vände min dag. Lustigt men sant! En erfarenhet rikare, woho! Nästan så att jag borde rekommendera det till andra, kör mot rött i ledsna tider.

Kommentarer

  • Vikingahjärta säger:

    Förstår inte att polisofficern inte blev charmad av ditt fantastiska glitter-mjäll och smink!

    2012-11-27 | 18:14:10

Kommentera inlägget här: