drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Snygga dreadlocks vill jag ha!

Kategori: Experiment.

Jag vet inte om det är många fler än jag som har tänk på hur lustiga mina dreads ser ut på vissa ställen. Framför allt luggen och nackhåret har sett lite småtokigt ut. Det har liksom klumpat och böjt sig på ett icke uppskattat vis. Jag har under entid filat på idéer för att få bort denna oönskade effekt. Jag har redan testat några och detta är den som har fungerat allra bäst. 
Material: Hårinpackning, plastfolie, elastisk tråd, kam, hårklämma.
Jag har haft inpackning över natten inuti små plasthöljen. Under natten har håret fått bli mjukt och mer villigt till att kammas ur. I morse kammade jag ur topparna. Många hårtussar rykte men trots det blev ju håret längre och snyggare. Nu är topparna spretiga och förvirrade men det kommer säkerligen att bli mindre spretigt efter någon dusch eller två. Jag ber om ursäkt över mitt ansiktes omedvetenhet om att det blev fotat och min lathet som innebar att jag inte orkade beskära bort mina halvdöda ögon. Det känns i alla fall bra att veta hur jag ska ta mig till när mina dreadstoppar leker igelkottar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: