drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Det här med ögonbryn.

Kategori: Buster

Jag sitter här med Buster tryckt intill mig, han har lagts sig så mycket på mig han kunde förmå; dessvärre ett tecken på att han mår dåligt. Då ska han alltid kela sönder och lägga sig överallt där man har lemmar. Jag gissar på att det bara är det vanliga magontet han har då och då. 
 
Det hade ju inte alls med ögonbryn att göra. Jo, han har ögonbryn men jag talade ju inte om dem. Nu ska jag tala om mina ögnbryn, och lämna hundögonbryn utanför det. Jag är blond, och efter otaliga blekningar för att färga håret i roliga partyfärger så är det ännu blondare till större del, förutom det som växt ut naturligtvis. Detta har gjort att jag finner en svårighet i att få till snygga naturligt målade ögonbryn, de blir lätt för mörka. Jag som tycker om partyfärger även på ögonbryn blir extra glad över hur jag då kan forma till dem på riktigt för att då är det ju bara att brassa på. Men när det kommer till de dagar som alltid kommer, dagarna då jag faktiskt bara vill ha "vanliga" ögonbryn (+glitter) blir det inte lika brassande. Egentligen har jag mörkare ögonbryn än hår men det blir ändå FÖR mörkt. Ja, vilka bekymmer jag har i mitt i-land. Det jag vill komma fram till är att idag, eller ja, kanske inte idag. En dag(!) ska jag banne mig införskaffa en go' för-oss-blonda-ögonbrynspenna samt ögonbrynsskugga. Jag har spanat in mig på Oriflames eyebrow kit då den fått mycket bra kritik som bland annat talat om att det är riktigt käck för blonda bryn. Ögonbrynspenna ska jag testa mig fram till, då jag fortfarande har kvar pengar på presentkortet jag fick till Åhléns City ska jag springa omkring där som en yr höna (ja, jag måste se konstant vilse ut där jag i koncentraionsdimman försöker komma fram till något jag aldrig tycks veta vad det är) och testa olika pennor på min hand. Banne mig. 
 
...känns bra att ha en nedskriven plan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: