drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Djurtester.

Kategori: Allmänt

Nu blir det åka av. Jo, jag skall nu finna nya produkter, då jag kollat upp och sett att det är många saker jag har hemma som är djurtestade. Jag blir så ilsk. Jag önskar så mycket att det inte var lagligt att hålla på med djurtester så att man slipper upptäcka detta. Åh, jag blir ledsen. Min mor jobbar ju på Apoktek och det är hon som inhandlar mina hudprodukter, dessvärre är det otroligt mycket produkter som är djurtestade. Nu börjar jakten på icke djurtestade produkter som fungerar för min hy. Det känns bra att ändra på detta. Jag är förvånad över min naivitet gällande detta. Att jag ofta tänkt att det är så idiotiskt att testa på djur, så varför skulle folk göra det? Samt att väl etablerade företag inte skulle göra det för att det skulle förstöra deras rykte. Tydligen hade jag så fel. SÅ FEL. Ändringen börjar här. Jag ska banne mig aldrig anta något sådant någonsin igen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: