drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Terpentin.

Kategori: Obotligt kreativ.

Mitt målande hemma har inte riktigt existerat på ett tag nu. Igår när jag gick hem från ridningen fick jag dock en bildidé jag nu jobbar på. Det är riktigt kul att ha lite inspiration! Tidigare har jag använt mig av grönsåpa för att rengöra penslarna men det är på tok för krångligt och inte speciellt välfungerande heller. Mitt under mitt målande kom jag ihåg att jag har fått en flaska terpentin av min faster för penselrengöring eller vad det nu var. Visst fungerade det! Helt galet jättebra, det gick fort och det blev som nytt. Dock känner jag mig inte så ny. Det gör nästan ont i lungorna FORTFARANDE och det var kanske för en timma sedan. Kanske är jag en mes, kanske är terpentin inget som kroppen vill dansa samba tillsammans med. In-ex kommer att få besök av mig i morgon, jag ska förhöra dem på deras toalettvanor. Nej, det är inte det jag är ute efter. Snarare ett terpentinliknande medel som inte försöker ta kål på en. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: