drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Kreativitet.

Kategori: Obotligt kreativ.

För mig är kreativitet och att skapa en otroligt viktig del av allt jag är. Att måla är även väldigt smärtsamt. Det är helt sjukt hur ont det gör. Alla känslor och äckel som ligger på lager av slagg och skit kommer upp. Nu när jag bara har börjat rita så känner jag det redan. Det blir med skräckblandad förtjusning jag längtar efter att få kladda omkring med färg. Det är som att det är det enda lösningsmedlet för vissa känslor och tankar. Det är alltid värst i början. Samtidigt så ger det mig väldigt mycket, den rensningen är något jag trots allt behöver. Hålla igång det hade ju varit det bästa, för nu, i början av en lång period utan så gör det väldigt ont. Då blir det många förstörda tavlor, svart kladd överallt och övertäckta tavlor av mörker och slagg. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: