drakmustasch.blogg.se

Skrivet av en vikingahövding.

Naturlig deo.

Kategori: Experiment.

Jag och mina bråkiga armhålor. De tycker om att svettas, men de tycker inte om deo. Jag har nog bara funnit en deo som VERKLIGEN har fungerat. Sedan visade det sig att den var djurtestad och efter det var jag inte speciellt pepp på den längre. Nej, de får utslag, kliar och svider, blir torr och fnasiga och ilskna av de flesta "vanliga" deos. Inte att leka med. Nu har jag använt mig av en som heter Bats, den fungerar okej. Det som inte är så bra är att den inte håller hela dagen. Ibland kan jag börja lukta surt och svett framåt kvällen. Speciellt efter en mer livfull dag.
 
Jag ha blivit mer och mer intresserad av att testa på naturlig deo. Det finns bland annat på Lush. När jag och herr M var där igår så fick jag ett litet prov på aromaco som är i fast form, samt ett litet prov på the guv'ner som är en pulverdeo. Då det tydligen tar ca 2 veckor för huden att vänja sig, och rensa ur all skit ur armhålorna (som kommer av "vanlig" deo, så som aluminium och alkohol) så kommer jag tydligen att svettas ÄNNU mer än i vanliga fall.. Hoppas att det inte luktar bara. Jag börjar därmed med aromaco för att få bort all den skiten, eftersom att det var den jag fick mest av. Om den efter två veckor inte passar, eller om jag bara allmänt känner för't, så kommer jag att testa the guv'ner. När jag har läst om alla dessa deos har jag tänkt att jag troligtvis behöver typ guv'ner eller the greench med tanke på hur duktig jag är på att svettas. Jag hoppas att detta förevigt kan lösa mina stackars armhålors problem. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: